Anke en Jeroen in Azië

Rust gevonden!

Geschreven vanaf de veranda van ons bungalowtje op Gili Meno, met uitzicht over zee en op de hoge vulkaan van Bali, voor de kust van Lombok, 9 uur ´s ochends met een lekker zeebriesje in de schaduw, want de zon is nu alweer te heet om in te zitten...

Ja het gaat allemaal goed!

We zijn Bali alweer ontvlucht. Prachtig eiland, prachtige cultuur en rijstvelden. Maar eigenlijk hebben we niet het echte Bali gezien. Tot rust komen was er daar niet echt bij..

´

Na een zeer decandente cocktail (met Nederlandse prijzen) in de hipste strandtent van Bali besloten we toch eens even wat meer low-profile te gaan doen en naar Ubud te gaan. Voor de mensen die het boek Eten, Bidden, Beminnen gelezen hebben, het is niet meer zoals je je voorstelt in het boek. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het lijkt wel een soort pelgrimsoort te zijn geworden voor mensen die ook op zoek zijn naar zichzelf en daarbij gelukkig veel geld hebben om op te maken, of rijke Amerikanen die lekker op Bali komen wonen, elke dag hun yoga willen doen, een massage krijgen, organisch-veganistisch willen eten. Intussen loop je door Ubud nergens meer rustig, is het overal ´taxi, transport´. De mensen lopen over van behulpzaamheid en zijn superaardig, maar je hebt absoluut niet de mogelijkheid ook maar iets zelf te regelen.

Dat hebben we dan ook maar lekker over ons heen laten komen! Helemaal niet erg om toch nog maar een keer volkoren brood te eten, fantastisch gemasseerd te worden en geen moeite te hoeven doen om transport te regelen. We zijn gaan wandelen in de omgeving, gaan fietsen naar tempels en door rijstvelden en langs kampungs. Per ongeluk in een crematie terecht gekomen wat echt toeval was, maar blijkbaar voor heel veel andere toeristen niet, nam niet weg dat het een geweldige happening was om te zien!

Uiteraard hebben we gewoon de snelle boot genomen naar de Gili´s, want nu kan het nog!

Nu zitten we dus heerlijk Robinson Crusoe (op de wel heel gemakkelijke manier met af en toe stroom en eten en drinken genoeg) te zijn, snorkelen met schildpadden, duiken, luieren, nou ja, het goede leven..Hier kunnen we wel een aantal dagen vertoeven!

Dikke zoen van Anke en Jeroen

Reacties

Reacties

anita visser

Nou dat klinkt als een echte vakantie. Wat heerlijk zeg. Ik kan me goed inleven. Mijn eigen reiservaringen flitsen door mn hoofd. Ik zie beelden bij jullie verslag. Leuk!! Hier gaat het gewoon allemaal door ofcourse. Anke, je krijgt de groetjes van mevr Dijk-Grandjean. Misschien ken je haar niet meer, maar toch bij deze. Ik ga me met haar vermaken!!! no worries:-)
Ik wens jullie een hele fijne tijd daar en wacht jullie berichtjes af. Leuk! Groetjes, Anita

nanka

wat klinkt dat heerlijk, geniet lekker verder!
Liefs

iko

ik wil ook.... zucht

Klaske & Pieter

Wow! Dat klinkt fantastisch. Mijmer achter mijn computertje weer een beetje weg en denk aan Australie, Nieuw Zeeland en Thailand... Haha. Hier is het weer nog goed, gelukkig dus we hebben nog een beetje een nazomer gevoel. Mag deze week niet klagen, doe een weekje onderzoek om te zorgen dat mn promotietraject een keer van de grond komt! Hoop aan het einde van dit jaar mijn database klaar te hebben, dan kan ik lekker vanuit huis beginnen met schrijven... Verder lekker aan het paardrijden. Eind vh jaar waarschijnlijk weer een eerste wedstrijdje! Met Pieter ook alles goed. Lekker aan het werk. Zijn beide alweer vergeten dat we nog maar twee weken terug zijn van 3 wkn vakantie! Hahaha. Nou geniet lekker en en benieuwd naar het volgende verhaal!

Liefs Klaske en Pieter

Alies

Lieve Jeroen en Anke,
Wat een heerlijkheid allemaal, inderdaad niet bepaald afzien:-) Jullie hebben het ook verdiend! Prachtige foto's ook, daarvan komen er vast nog veel meer! Hier is alles ok, ik ben net begonnen als Junior-co-assistent... Gezellig tussen de 21-jarigen. Ik moet nog even inkomen, maar zal wel loslopen.
Geniet ervan daar! Leuk jullie verhalen te lezen.
Dikke kus Alies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!