Anke en Jeroen in Azië

De laatste loodjes

Hoi allemaal!

Vanuit Zwolle gestuurd maar getikt op het strand hierbij het laatste reisverslag! We hebben geprobeerd deze in Myanmar nog te posten, maar dat lukte niet (big brother zat teveel mee te kijken denk ik).

De laatste weken in Myanmar waren nog erg leuk. Na de supertrektocht in de Himalaya hebben we weer even wat warmere oorden opgezocht. Eerst een dagje Mandalay, waar we eigenlijk niks anders hebben gedaan dan de huidige cultuur opsnuiven (en de lucht van oude auto´s) om door te gaan naar Bagan. Bagan is fantastisch, een groot gebied waar zo´n 2500 oude tempels staan. Ongeveer 1000 jaar geleden hebben een aantal koningen een enorme aanval gehad van bouwdrift en het resultaat staat er nu nog. We hadden vier dagen uitgetrokken om het gebied fietsend te verkennen, helaas konden we er maar twee benutten omdat Anke ziek werd. Gelukkig was ze snel weer opgeknapt, in ieder geval snel genoeg om iets te doen wat we al een tijdje terug hadden gepland: een ballonvlucht! Fantastisch om met zonsopgang over al die oude tempels te zweven, het vloog voorbij zeg maar. Na twee dagen over zandweggetjes fietsen hadden we onze portie oude tempels ook wel weer gehad.

Via Yangon met de bus zijn we naar onze laatste bestemming gegaan, Ngwe Saung, aan de westkust van Myanmar. Denk aan een breed zandstrand met palmbomen, een mooie blauwe zee en low-key toerisme, veel (nogal lege) resorts en betaalbare bamboe bungalows, absoluut geen nightlife of ook maar iets anders te doen dan de hele dag op ligbedjes op het strand liggen. En je begrijpt dat dit de ideale manier was om onze reis te eindigen voor we weer in het drukke koude (maar wel gezellige!) Nederland aankomen. Gelukkig hadden we ook nergens anders meer geld voor, er zijn geen internationale banken in Myanmar en je moet dus al het geld dat je denkt uit te geven meenemen. We hadden een behoorlijke fooi achtergelaten bij de trekking (en terecht) waardoor we de laatste weken toch echt op een strak budget zitten. Ook wel eens goed voor ons!

Mensen, het zit erop. We zijn zondag weer aangekomen in Nederland. Het is koud hier maar ook wel erg leuk en fijn om weer in ons huisje te zijn. Bedankt voor jullie gezellige reacties, daardoor is Nederland soms toch helemaal niet zover weg als het lijkt. We hebben een toptijd gehad, nu is het tijd om ons leven in Nederland weer op te pakken!

Dikke zoen van ons

sylvia

bedankt voor de momenten van wegdromen afgelopen 6 maand.. tot na bonaire laiverds.
kus ashwin, bes en sylvia en ....

lineke.kerstholt

Hoi Anke en Jeroen,

Welkom weer in het koude kikkerlandje.
Ik heb genoten van jullie prachtige verhalen en de prachtige foto's.
Geniet nu maar van de Nederlandse gerechten zoals een lekkere stampotje ipv rijst.

groetjes Lineke kerstholt

gerda dijkstra

WELKOM IN NEDERLAND, precies op tijd voor de eerste crocussen en sneeuwklokjes.

TOT GAUW

Carla

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt! Iets om voor altijd te koesteren! Ook lekker om weer lekker thuis te zijn, toch? Ik kom jullie snel opzoeken!

xx