Anke en Jeroen in Azië

Lekker lummelen in Laos

Sabaidee en daar zijn we weer!

Beland in Luang Prabang, waar de baquettes en wijntjes ons heerlijk smaken. Du vin, du pain et.. hoo wacht eens even? We zijn toch niet in Frankrijk? Nee hoor, Laos. Bezet geweest door de Fransen en dat is niet zo heel erg!

We vinden Laos erg mooi tot nu toe. De hoofdstad Vientiane was meteen al een verademing na de Khao San Road in Bangkok. Lekker eten en fietsend langs tempels en andere bezienswaardigheden gaan was een goede dagbesteding. Uiteraard hadden we na 2 wats wel weer genoeg tempels gezien (cultuurbarbaren als we zijn).

Vervolgens zijn we twee dagen gaan trekken in een nationaal park, om te kijken of we wilde olifanten konden spotten. Geen olifant te bekennen natuurlijk, dat was dan nog tot daar aan toe, maar dat 7 uur trekken in een keer 2 uur werd en de gidsen vooral geïnteresseerd waren in hun mobieltje en kletsen met elkaar midden in de nacht werd al wat minder. Ze maakten het ook wel erg duidelijk dat we echt geen olifanten hoefden te verwachten. Toen we vervolgens ook nog met z´n allen op de grond mochten slapen in een toren 20 meter boven de grond i.p.v. in een tent en we natuurlijk onze eigen matjes niet mee hadden genomen zakte ons humeur helemaal onder het nulpunt. Gelukkig werd het de tweede dag wel beter met een mooie 5 uur lange wandeling met veel vlinders, volgels en poedelen bij een waterval.

Een lange dag in de bus hobbelen naar Luang Prabang stelde weer even ons geduld op de proef, maar het was het zeker waard. Echt een prachtig relaxt stadje, goede sfeer, prachtige gebouwen (het is een Unesco Heritage Site), lekker eten en drinken en een klimaat als de Provence in de zomer, wat wil je nog meer. Wij even niets in ieder geval en we genieten hier van het niks doen. Een superleuke kookcursus heeft ervoor gezorgd dat we straks in Nederland nog eens het heerlijke kruidige eten kunnen maken.

Tot zover de update van ons gelummel!

Veel liefs, ons

Maaike

Wat balen van die olifantjes...
Veel plezier nog de laatste maand.

Groetjes Maaike

Carla

Vooral niet vergeten te gaan tuben in Laos! Veel plezier nog!

klaartje en sylvia

mooi opt fietsie deur laos, wat wol ie nog meer dan...
kus vanuit bimbam amsterdam
toedeloe

Yvonne H.v.R.

He anke en jeroen,

ik blijf jullie verhalen vol genot volgen.
Laos staat ook op mijn lijstje, leuk!
Hier leek de dooi door te zetten, vanacht toch weer sneeuw! Dus wij blijven vanuit een winters NL wegdromen bij jullie verhalen.
Blijf genieten, want Schiphol komt te snel dichtbij!

Groetjes Yvonne

Addy schrijft