Anke en Jeroen in Azië

Vijf sterren duiken en draken

Hallo mensen!

Daar zijn we weer even met een update van onze dagelijkse bezigheden!

Na Bali zijn we naar Flores gegaan, wat meteen voelde als een warm bad (uh ja warm inderdaad, heel heet zelfs, maar ook figuurlijk dan). Erg vriendelijke en niet zo opdringerige mensen, gewoon een kustplaatsje zoals je je dat voorstelt bij Indonesië.

Tijd voor serieus duiken. En dat is gelukt!! Aan boord van het wonderschone zeiljacht de Mona Lisa (zonder een zeil gezien te hebben uiteraard) voor 4 dagen. Tot 4 duiken per dag in Komodo national park, ook wel bekend om zn draken.

Fantastisch wat een natuur. Haaien, manta-roggen (ja ja Jappe), tonijnen, baracuda´s, dolfijnen (alleen vanaf de boot hoor), schildpadden, maar ook fantastisch klein spul en prachtig koraal. We zijn nog zwaar onder de indruk. Ondanks dat Komodo bekend staat om zn waanzinnige stroming was het gelukkig vrij rustig tijdens onze duiken. Niet erg aangezien Jeroen en ik niet degenen waren met de meeste skills in onze groep (veel idioot ervaren duikers). Daarnaast na elke duik staat het eten weer klaar, hoe goed kan het zijn.. Uiteraaard ook het park bezocht met de draken en dat had toch wel een hoog Jurassic Park gehalte.

Luxe went snel dus we zijn onszelf weer klaar aan het maken voor wat ongemakkelijke busreizen over Flores. Elke dag genieten is het!!

XX Anke en Jeroen

anita visser

wauw, dat duiken klinkt fantastisch! Zie het helemaal voor me. Goed dat jullie zo genieten. Heerlijk toch! Dit neemt niemand jullie meer af en is iets waar jullie altijd op terug kunnen kijken. Maar in zeeland kun je ook leuk duiken hoor, mocht de tropen er de komende jaren niet meer inzitten of jullie je skills wat willen opkrikken ik heb nog wel 14 mm neopreen voor jullie inclusief cap en gloves.hi hi.
Heel veel plezier en tot mails!! Anita

B@sje

Wauw! Dat ziet er top uit!
Zag ik daar nou Nemo zwemmen...?

Groetjes,
Bas

Maaike

Ha toppers,

Leuk om weer een update van jullie te lezen.
Gaaf dat jullie zo'n boottocht gemaakt hebben. De foto's liegen er zeker niet om! SUPER!!

Nu dus op naar Flores. Hele goede reis gewenst. Hopelijk verloopt deze wat ontspannen en niet zo hobbelig..

Geniet ervan!
Liefs xx

iko

wauw.........

Sjoerd

Manta's!!! die moet ik ook nog zien !!

Leuke foto's btw. Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin :)

groetjes,

Sjoerd

Frits , ollie, Vero en Djien

Lieve jeroen en Anke, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker aan het genieten daar? Wij wel iig, zitten aan onZe pre-dessert in de schat, onze 2e reünie. Jammer dat je er niet bij bent!

Groet uit nijmegen,

Frits, Ollie, Vero en Djien

Klaartje

Waauw! Dat klinkt geweldig! Wat een duikverhalen, we zijn jaloers! Wij vertrekken morgen, nu aan het inpakken.....yoehoe

Yvonne Huijser van Reenen

He Anke en Jeroen!

GAAF! o ik krijg heimwee! ik herken het allemaal, zelfs die hippe tent op Bali met de cocktails hihi!
Nu Flores dus, wij waren fan van Flores! De mensen zijn er zo puur en het is niet zo toeristisch. Waarschijnlijk zijn jullie nu ergens bij Kelimutu, de 3 meren! ook erg mooi!
blijf genieten en absorbeer!!

groetjes yvon

p.s. in NL verandert nog steeds niks, dus jullie missen niks!

freubelfrouwkje@hotmail.com

Ha lieverds. Wat geweldig om jullie verhalen te lezen en te weten dat jullie zoooo genieten!!
Geprobeerd om vanaf de camping in de Provence een reactie te verzenden wat maar niet lukte, hopelijk gaat het nu goed ( we zijn dus weer thuis)
Blijf genieten we kijken uit naar het volgende verhaal.
liefs uit Heino xxxx