Anke en Jeroen in Azië

Flores highway

Dag allen!

Bij deze weer een update over het prachtige Flores.

Supergroen, veel vulkanen, hele vriendelijke mensen, eeuwenoude cultuur en geloof en een highway waar je u tegen zegt...

Kronkel dekronkel over Flores,met zn 7-en ineen auto, in een comfi bus, bovenop een overvolle truck, achterop een motor, we hebben ongeveer alle variaties gehad.

We hebben oude dorpjes bezocht en uitleg gehad van een oude man die nog Nederlands sprak (dit stond zelfs in de lonely planet). Wijze woorden van hem, waaronder veel bananen eten want dan word je net zo oud als hij.

De Kelimutu met zn 3 krater meren, prachtig, het regende toen we er om 5 uur 's ochtends aankwamen en we begonnen als te twijfelen of we iets zouden zien..(zoals bj meer Korfages het geval!) maar gelukkig, het klaarde op!! Prachtig gezicht, 3 meren met een andere kleur.

Na alle geweld van de Flores highway was het tijd om even zwaar te relaxen aan het strand, nog maar weer een duikje te maken en te snorkelen.. Tja.. het leven is best wel zwaar..

Het gaat goed dus, we zijn gezond en blij!

Straks pakken we de boot naar Sulawesi en dat wordt weereen nieuwe ervaring denken we!

XX van ons!

Yvonne Huijser van Reenen

Bedankt voor zorgen voor geweldige flashbacks!
Alsof ik er gister zelf nog stond, geweldig!
Herkenbare dorpen en landschappen, prachtig!
Nu Sulawesi, ik ben benieuwd. Stond ook op ons verlanglijstje, maar helaas. Ik zit met smart te wachten op het volgende verhaal.
Blijf genieten en absorbeer!

Hanny

Tsja, sommige Korfages winnen altijd de loterij!!
't Was wel koud daarboven, he!
En nu op naar Sulawesi, Ujung Pandang met al zijn brommers. Veel plezier en heel veel liefs,

Miriam

Hee beebs,

Wat een mooie verhalen en foto's... zo te zien en lezen genieten jullie volop, goed zo!! Krijg er zelf ook zin in vakantie van... gelukkig zijn we zelf ook weer plannen aan het maken!

Take care
Dikke kus Mir

anna janknegt

lieve anke en jeroen waneer kunnen we jullie op skype
zien?

xAnna

Klaske & Pieter

Skypen klinkt als een goed plan!

Veel liefs Klaske en Pieter

nanka

Ik geniet zo van jullie verhalen en foto's.....graag nog meer!!

Genietse, veel liefs, Nanka

Dirk

Dag Anke en Jeroen!
Zo te zien laat het weer jullie gelukkig nog niet in de steek! Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen.
Ben zelf helaas met een gipsvlucht weer terug in Nederland na een vreugde sprong aan het strand bij Java/ Pangandaran.. :S
Wel 3 maand vakantie erbij gekregen, maar zou het liever zoals jullie vieren. Genietze!
Groetjes.

Sissy Rosier

Hoi Anke en Jeroen
Heb gisteren van je moeder het adres gekregen en kan nu dus ook mijn vroegere buur jongen en zijn vriendin op deze geweldige reis volgen.Geniet er van.
Grotejes uit Heino