Anke en Jeroen in Azië

Een weekje niksen

Even een korte update!

Het was een heerlijk weekje op de Togean eilanden zo tussen de evenaar en de 1 graad zuiderbreedte. Waar de zon opkomt, recht omhoog klimt en loodrecht weer in de zee ondergaat. Met witte stranden en palmbomen en ondoordringbare jungle. Met een eiland met een actieve vulkaan. Waar het heel heet kan zijn maar ook heel hard kan regenen. Waar pythons van 6 meter in de jungle voorkomen, die we gelukkig niet gezien hebben. Waar aapjes wonen, ook degene met die hele grote ogen (tarsiers), die we helaas niet gezien hebben. Waar het duiken wederom heel mooi was, maar we ook het dynamiet van de vissers hoorden. Waar zeenomaden wonen met hun huizen op palen. Waar we nog steeds op de public boat de bezienswaardigheid van de dag zijn en 100 keer onze naam vertellen, waar we vandaan komen, of we getrouwd zijn en kinderen hebben en waar we naartoe gaan, intussen in het gebrekkig Indonesisch.

Intussen zijn we de evenaar weer gepasseerd en bevinden we ons weer op het noordelijk halfrond (voor even) in Manado, voordat we weer naar het volgende eilandje gaan (Bunaken).

Het is nog steeds elke dag genieten!

Liefs van Anke en Jeroen

Maaike

Indrukwekkend allemaal hoor! Wat leuk dat jullie zo dicht bij de evenaar hebben gezeten. Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin. Wat een cultuur verschil he!

Geniet er nog lekker van en ik ga nu snel jullie foto's bekijken.
x Maaike

sylvia

kus uit herfstig, maar ook mooi grunnen.
mooi om jullie kort maar krachtige verhoalties te lezen.
doeg

Klaske & Pieter

Wat een heerlijke verhalen! Hier heeft het kwik alweer het vriespunt aangestipt! Heel misschien nog een paar daagjes zon pakken in Curacao als ik vrij kan krijgen! Even duimen dat dat doorgaat! Veel plezier! Xxx

Thea uit Emmeloord

Hallo.
Van je moeder jullie adres gekregen.
Dat is genieten wat julie doen, mooie vehalen en foto's.
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie hoor.
Heerlijk warm daar,bij ons zit het al weer rond het vriespunt.
Geniet lekker van jullie avontuur en ik volg jullie .
Groetjes

Marlies de Jong

Inmiddels ben ik alweer een week terug uit het prachtige Indonesie! Hier in NL is het echt herfst dus dat viel wel een beetje tegen bij terugkomst! Wat een prachtige onderwatercamera hebben jullie trouwens! Mijn foto´s met de zeeschildpadden zijn toch echt wat minder scherp!
Geniet ervan en ik ben echt mega jaloers op jullie! Zou zo terug willen gaan!
Groetjes Marlies

Luuk en Joke

Hoi Jeroen en Anke,
Wat een prachtige reis maken jullie!! En wat een mooie foto's.
Zo te zien komen jullie op heel veel plekken, echt geweldig hoor.
Heb het goed samen. Hr. gr. Luuk en Joke

Tineke Postma

Hallo Jeroen en Anke
wat zien jullie veel mooie dingen op jullie reis
en wat zijn de foto's mooi .
ik geniet ervan en blijf jullie volgen
groetjes Tineke