Anke en Jeroen in Azië

City vibes & islands chill

Hallo!

Vanuit Thailand deze keer weer een update!

PNG is achter ons gelaten (helaas..) en het was fijn eventjes in Singapore te zijn. Shoppen, lekker eten, 10 kg aan souvenirtjes naar huis sturen, metro in, metro uit, nog meer shoppen,wijntje drinken, het was heerlijk (vond vooral Anke..)!

Singapore is verder natuurlijk niet zo heel boeiend, maar wel erg schoon, zeker voor een Aziatische stad.

Oud en nieuw hebben we met de voetjes in het zand van Sentosa Island bij Singapore gevierd op de beats van Seb Fontaine en dat was best fijn. Ook waren de enorme hordes dronken toeristen/ expats best wel indrukwekkend na twee maanden geen toeristen te hebben gezien!

Nieuwsjaarsdag was het wel weer tijd Singapore te verlaten en zijn we door gegaan naar Melaka in Malesië. Even een stukje vaderlandse geschiedenis, tussen de aziatische toeristen hebben we de overblijfselen van onze VOC-tijd bekeken.

Malesië hadden we verder niet zoveel zin in, dus een bus, hotel, bus, lift, boot en nog een boot later waren we in zuid- Thailand, het Tarutao national park, waar we nu nog steeds zijn. Het park bestaat uit verschillende eilanden, een (heeeel) erg toeristisch (Koh Lipe), dat was leuk voor het eten, shoppen en de Thaise massage, en de anderen (Koh Adang en Koh Tarutao) gerund door de overheid en bijna alleen maar bedekt door jungle. Je zou zeggen dat we wel genoeg jungle hadden gehad na PNG, maar nee, dit is aan de andere kant van de Wallace-lijn, dus hier zijn aapjes en andere dieren! Dus we vermaken ons weer met wat wandelen, fietsen en zwemmen en op het strand liggen. Life could be worse..

Plannen voor de overige twee maanden zijn globaal gemaakt en zelfs het ticket terug is alweer geboekt. De tijd gaat wel snel!

Groetjes, ons

Addy

Dit is luilekkerland. Ik word nu warm na Heino- Zwolle vanmorgen bij -12 graden vorst.

Frouwkje

heerlijk ... ik boek een ticket en kom eraan ..ha ha
liefs xx

Klaske & Pieter

Hee!

Voor jullie ook nog een gelukkig nieuw jaar! Lukt goed zo te zien!
Hier gaat alles zn gangetje (behalve de enorme ophef over het koude, spartaanse winterweer in Nederland, waarbij Balkenende het volk oproept om hun stoepen schoon te houden als burgerplicht...! Lekker Hollands hoor!). Ben net begonnen in het Antoni van Leeuwenhoek voor een half jaarlijkse stage. Net eerste weekje gehad en bevalt heel goed. Leuk ziekenhuis, enthousiaste, relaxte mensen. Proberen in maart nog 2 weken Maleisie of iets anders Aziatisch mee te pakken voor een klein beetje zon. Hebben jullie de email gehad van Marieke over een weekje vakantie met zn allen in La belle France?
Tot over een paar maandjes!

Liefs Klaske en Pieter

Maaike

Mooi verhaal weer. Geniet er nog maar even van.

X Maaike