Anke en Jeroen in Azië

Thailand

Crep, crap, crop, kaa (in ons beste Thais, HALLO!!)

We zijn aangekomen in de drukte van Bangkok dus genoeg tijd en mogelijkheid om de site weer even te updaten.

Na nog een paar dagen genieten en fietsen in het national park van Tarutao besloten we in een opwelling te gaan kitesurfen. Letterlijk in de taxi op weg naar het busstation werden de plannen omgegooid en een bus en een nachttrein later waren we in Chumphon, waar vlakbij een mooie kitesurf plek is. Geen idee of er wind was of hoe de voorspelling was en of er wel plek was in de kitesurfschool dus het was een beetje een gokje. Gelukkig pakte het gokje goed uit en hebben we (nadat ze 2 weken geen wind hadden gehad, waar el nino de schuld van kreeg) 3 middagen les gehad en 1 middag zelf spullen kunnen huren. Heel erg leuk om te doen en niet eens heel moeilijk om te leren, wel vermoeiend om steeds terug te lopen omdat we natuurlijk nogal wat hoogte verloren (we zijn aan lager wal geraakt dus, letterlijk dan) elke keer. Een week daar bivakkeren was ook nog eens erg gezellig met meer mensen vanuit allerlei landen die ook les hadden of jaren kitesurfen.

Vermoeid maar enorm voldaan konden we in de nachttrein die aanvoelde als vrieskist (wat nog even de spierpijn verergerde!) naar Bangkok. Niet dat we nou zoveel zin hadden in Bangkok maar er moet een visum aangevraagd worden voor Myanmar waar we de laatste weken van onze reis heengaan.

We zitten hier vlakbij de beruchte Khao San Rd waar toeristen 80 procent van de straat vullen, we voelen dus het echte Thailand. Vanaf 11 uur ´s ochtends tot 7 uur de volgende ochtend lopen er, met name Australiers, met bierflessen en soms ontbloot bovenlijf, door de straat. Vul dat aan met toeristen van alle leeftijden en nationaliteiten (wel blank uiteraard), een paar gehuurde shemales, straatverkopers en bedelaars en dan is het beeld compleet. Toch heeft de grote stad ook voordelen, we hebben we de spierpijn laten wegmasseren in een behoorlijk heftige Thai-massage, genieten we van pizza en bruinbrood en zijn we bij de kleermaker geweest voor maatpakken en een smoking.

Het visum is morgen klaar en we verlaten Bangkok die avond met de nachttrein naar Laos. Als de airco in de trein weer zo koud staat kunnen de slaapzakken weer aan, zijn die toch niet voor niets mee.

Crop crop kap (doeiii)

En liefs ons

Miriam

Joehoe, ziet er goed uit hoor dat kitesurfen!
"Sterkte" met de laatste dag in Bangkok en hopelijk een warme reis naar Laos... overigens, wij hebben ooit een nachttrein ZONDER airco gehad in thailand en dat was ook niet fijn hoor... pfff
X

Dirk

Haha, zonder airco.. DIE LUCHT!!!
mensen kunnen toch een potje stinken hoor met z'n allen in de bus.
Ziet er allemaal hardstikke goed uit! Lekker met de watersport (boven en onder het opp.) bezig! En dan ook nog eens een kleurtje erbij kweken.
Laos staat nog op mijn lijstje van te bezoeken landen.. hoop dat jullie er niet te snel door heen sjeeesn!
Veel plezier!

nanka

zucht.....wat een genot! Geniet heerlijk verder en Ank, als jullie weer terug zijn zullen we dan eindelijk een serieuze poging wagen om elkaar weer te zien? Veel liefs vanuit grijs en miezerig England

Maaike

Ziet er weer mooi uit! Veel plezier in Laos.. en doe voorzichtig! X

Gerda en Sas

We zijn zeer benieuwd naar jullie maatpakken, hou je rekening met de nieuwste mode, stijle lange, puntige revers en twee knopen.

Verlangen jullie inmiddels al naar sneeuw en ijs, beide nog volop aanwezig in Paterswolde.

Een goede reis en veel plezier

liefs

Sas & Gerda

Silvia

Hi!

Heb jullie reisverhaal tot nu toe gelezen, echt tof! En wat hebben jullie veel gedaan en gezien, prachtige foto's btw. Voor de aankomende tijd wens ik jullie nog een heel fijne vakantie.

Veel liefs, Silvia